Job 71 van 301


Report this listing

Solliciteren



Accountant


Functie

  • Dagelijkse invoer van aankoopfacturen, andere kosten en banktransacties in het operationele pakket.
  • Opvolgen en uitvoeren van betalingen aan leveranciers via het betalingssysteem ISABEL. Controleren van eventuele aanmaningen van leveranciers.
  • Verantwoordelijk voor aangiftes zoals BTW-aangifte, Intracommunautaire aangifte, recuperatie van buitenlandse BTW, klantenlisting, enzovoort.
  • Bijdragen aan de afwerking van de balans, uitvoeren van controles en bijsturen waar nodig.
  • Ondersteuning bieden aan collega's Assistant Accountants met betrekking tot BTW en boekhoudkundige verwerking in Navision, en aan operationele collega's bij vragen.
  • Deelnemen aan verbeteringsprojecten met betrekking tot Best Practices, efficiëntieverbeteringen en standaardisatie binnen het accountingdepartement.

Bedrijfsprofiel:

Als Accountant ben je verantwoordelijk voor het effectief afhandelen van alle administratieve activiteiten met betrekking tot boekhouding. Je begrijpt de interne en externe behoeften en prioriteiten van klanten/leveranciers en zorgt ervoor dat hun verwachtingen worden vervuld. Je streeft naar optimale samenwerking met collega's en het management om de gestelde doelen te bereiken.

Jouw profiel

  • Bachelor Accountancy of gelijkwaardig door ervaring.
  • Enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Sterke administratieve vaardigheden en cijfermatig inzicht. Goede kennis van MS Office en bij voorkeur ervaring met Navision.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels.
  • Uitgesproken ervaring en kennis van BTW, met sterke interesse hierin.
  • Stressbestendigheid en bereidheid om veranderingen aan te pakken.
  • Gelden en waardepapieren controleren en aanpassen aan de eisen van de klant
  • De inkomsten van de onderneming controleren en registreren (invoer van klantenbetalingen, opmaak van facturen, aanmaningen, ...)
  • Opvolgen van: Werfactiviteiten
  • De stock (inkomende/uitgaande goederen) en de productie verifiëren en valoriseren
    De flow (aankopen van grondstoffen, omzet, ...) analyseren en de inventaris opmaken
  • Domein: Lonen
  • De parameters van de boekhoudsystemen actualiseren (tarieven sociale bijdragen, ...)
  • De liquide middelen opvolgen en de betrouwbaarheid ervan valideren
  • De facturen, bankafschriften, bewijsstukken coderen en inboeken
    De afstemmingscontrole op de bankrekeningen uitvoeren
  • Bestellingen plaatsen overeenkomstig de aankoopcontracten en toezien op de kwaliteit van de ontvangen producten
  • Domein: Fiscaliteit van notariële aktes
  • Domein: Fiscaliteit
  • Domein: Analytische boekhouding
  • Domein: Klantenboekhouding
  • Domein: Leveranciersboekhouding
  • Domein: Algemene boekhouding
  • Het budget van een organisatie bepalen en opvolgen
  • Domein: Inning van vorderingen
  • De lonen vastleggen en arbeidsovereenkomsten opstellen
    De activiteitsgraad van het personeel controleren
  • Een portefeuille van klantendossiers beheren, de afgesloten rekeningen presenteren en beheersadvies verlenen
  • De constitutieve elementen van de lonen, facturatie en betalingsopdrachten voorbereiden
  • De wettelijke fiscale en sociale aangiften opstellen en uitvoeren
  • Opvolgen van: Beleggingen
  • Opvolgen van: Conventionele inbeslagnemingen
  • Opvolgen van: Budget
  • Opvolgen van: Onkostennota's
  • Opvolgen van: Lonen
  • Opvolgen van: Wagenpark (onderhoud, kost, opvolging kilometerstanden)
  • Domein: Boekhouding Instellingen voor collectieve beleggingen in effecten
  • Opvolgen van: Juridische ondersteuning

Aanbod

  • Een uitdagende rol in een internationale omgeving.
  • Een marktconform salarispakket met diverse extralegale voordelen, flexibele werkuren en mogelijkheid tot thuiswerken (1 dag/week), fietsleasing, een extra verlofdag op je verjaardag, en meer.
  • Ruime mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling, zowel intern als extern.
  • Werken in een team waar collegialiteit centraal staat.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht